ثبت انحلال شرکت
می 28, 2022وظایف مجمع عمومی موسس چیست؟
می 28, 2022گاهی ممکن است در شرکت الزاماتی به وجود بیاید که نیاز باشد تغییر و تحولاتی در آن صورت بگیرد. مقصود و هدف از تغییرات و تصمیم های شرکت ها تمامی تغییرات و تصمیم های شرکت می باشد که در مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده یا در جلسه های هیأت مدیره با توجه به الزامات و احتیاج هایی انجام می شود.
ثبت تغییرات شرکت چگونه صورت می گیرد ؟
در صورتی که شرکتی می خواهد به صورت همزمان در شرکت چندین تغییر از قبیل تغییر آدرس، تغییر در سهام و… را به وجود بیاورد بایستی به صورت تک تک برای هر کدام یک صورتجلسه تنظیم نماید و به سبب هر کدام از آن ها به صورت جداگانه صورتجلسه ای را تنظیم نماید و چنانچه صورت جلسه ای بدون قبولی اینترنتی به همراه صورت جلسه هایی که در پایگاه قبول شده اند واگذار شود صورتجلسه هم مردود می گردد. صورت جلسه ها بایستی مطابق نوع شرکت انتخاب گردند. متن صورتجلسه ای که در پایگاه تایپ شده است بایستی باید با متن صورت جلسه ای که به موسسه ثبت شرکت ها ارائه شده است مطابقت داشته باشد و عینا مثل خودش باشد.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت تغییرات شرکت
- ارائه رونوشت شناسنامه و کارت ملی اعضای جدید ، بازرسین و سهامداران ( برابر اصل ) ارائه گردد.
- ارائه رونوشت شناسنامه و کارت ملی اعضای قدیم و جدید ارائه گردد.
- ارائه فهرست تعداد سهام شرکت و اعضای قدیم و جدید ارائه گردد.
- ارائه لیست اسامی اشخاصی که در شرکت حق امضا دارند ارائه گردد.
- ارائه آدرس و کد پستی شرکت ارائه گردد.
- ارائه سمت اعضای جدید و قدیم ارائه گردد.
- ارائه رونوشت آخرین آگهی تغییرات ارائه گردد.
- ارائه مبلغ سرمایه و ارزش ریالی ارائه گردد.
- ارائه رونوشت کارت پایان خدمت اعضا و بازرسین جدید به بعد برابر اصل شده در دفاتر اسناد رسمی ارائه گردد.
- در صورت نقل و انتقال سهام ارائه برگه دارایی الزامی است.
مراحل ثبت تغییرات شرکت
به منظور ابلاغ تقاضای ثبت تغییرات شرکت ، در گام نخست بایستی اطلاعات مربوط را در پایگاه موسسه ثبت شرکت ها وارد کنید. مرحله های ثبت اینترنتی صورت جلسه تغییرات شرکت ها به شرح ذیل می باشد :
تکمیل اطلاعات شرکت
در این قسمت بایستی شناسه ملی شرکت را در کادر مربوطه وارد نمایید و در صورتی که شناسه ملی را در اختیار ندارید شماره ثبتی را که در اساسنامه شرکت یا صورت جلسه تأسیس وجود دارد را وارد نمایید و نوع شرکت مربوطه را انتخاب کنید.
تکمیل اطلاعات جلسه
در این مرحله بایستی نوع صورتجلسه را معین نمایید. بایستی به این نکته توجه داشته باشید که نوع صورتجلسه بر حسب نوع شرکت متمایز می باشد.مرجع جلسه ( حضور تمامی یا اکثریت اعضا) هم تعیین شده و نام و نام خانوادگی و… مشخصه های درخواست کننده به منظور ابلاغ رسانی در این قسمت وارد گردد.
درج تصمیمات جلسه
تصمیم های جلسه مطابق با نوع جلسه در این صفحه وارد می گردد و در صورتی که در یک جلسه چندین تصمیم گرفته شود بایستی از فهرست نوع تصمیم را تعیین نموده و بر روی گزینه افزودن تصمیم جلسه کلیک کرد.
وارد نمودن نام های درخواستی
با توجه به چیدمان نام ها اولویت را تعیین می کنیم بعد از آن در کادر مربوطه نام مورد نظر را وارد می نماییم. توجه داشته باشید که اسم های پیشنهادی نبایستی از 5 اسم بیشتر باشد.
اشخاص جلسه
این امکان وجود دارد که فردی به عنوان وکیل یا نماینده در جلسه وجود داشته باشد بر همین مبنا بایستی افرادی که در حلسه وجود دارند را همراه با عنوان آن ها تعیین نمایید. در قسمت تابعیت شخص، بایستی دقت نمود در صورتی که شخص ایرانی می باشد شماره ملی و در صورتی که غیر ایرانی می باشد شماره گذرنامه وارد گردد و درصورتی که فرد، شخص حقوقی باشد مواردی از قیبل: نام شخص، شناسه ملی و شماره ثبت را بایستی وارد کرد.
سمت اشخاص
در این مرحله بایستی مقام اشخاص مشخص گردد. یعنی انتخاب از میان افراد جلسه و بعد از آن عنوان در شرکت و بعد از آن عنوان در جلسه.
ارتباط اشخاص جلسه
در این قسمت بایستی نخست نماینده یا وکیل را تعیین کرده و بعد از آن نوع نمایندگی و بعد از آن متعهد انتخاب می گردد.
در برخی از مواقع موسسین تجربه کافی در زمینه ثبت تغییرات شرکت را ندارند و گروه کرج ثبت با کادری باتجربه در این زمینه بهترین راهنمای شما خواهند بود و می توانید جواب سوالات خود را به راحتی دریافت نمایید.
در این قسمت مدرک هایی را که درخواست کننده با عنایت به تصمیم های گرفته شده و نوع صورتجلسه بایستی ارائه نماید نمایش داده می شود که بایستی آن ها را تهیه و تدوین و تسلیم نماید و بعد از باید گزینه پذیرش مدرک هایی مورد نیاز را انتخاب کرد.
متن صورتجلسه و پذیرش نهایی
در این مرحله بایستی متن صورتجلسه را به صورت دقیق و با دقت کافی تایپ نمود و در صورتی که در اطلاعات وارد شده هیچ گونه اشکال و یا ایرادی وجود داشته باشد بایستی بر روی گزینه تایید نهایی کلیک نمود. پس از تایید اینترنتی به وسیله سامانه و دریافت تصدیق نامه تایید، درخواست کنندگان بایستی رونوشت های اصلی صورت جلسه های تنظیم شده و پیوست آن ها را همراه با نسخه شناسنامه و کارت ملی اشخاص حاضر در جلسه و وکالت نامه وکیل به وسیله پست ارسال کنند. آخرین مرحله ثبت تغییرات اینترنتی شرکت ارسال نمودن مدارک به موسسه ثبت شرکت ها و تصدیق قبولی می باشد.
در پایان، شایان ذکر است که درخواست کنندگان محترم قادر می باشند به وسیله همین پایگاه روال ثبت تغییرات شرکت را پیگپری کنند.