اخبار و مقالات
می 24, 2022ثبت شرکت دانش بنیان در کرج
می 28, 2022تأثیرگذاری و محبوبیت در بازار توسط یک نام انجام می شود و در صورتی که انتخاب نام شرکت درست باشد موارد مهمی را می تواند برای شرکت ایجاد نماید از جمله ارزش و اعتبار شرکت .
شرایط انتخاب نام شرکت
- دارای ریشه فارسی باشد.
- لاتین نباشد.
- با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد.
- تکراری نباشد.به سایتwww.ilenc.irمراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید توجه کنید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد.
- دارای اسم خاص باشد.
- از اعداد بصورت ریاضی آن استفاده نشود ،بلکه به صورت حروف نوشته شود.
- از عناوین ایثارگران و شاهد و مانند آن هاکه انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد، استفاده نشود.
- از عنوان های شعرا، دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود .
- عدم استفاده از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف.
- عدم استفاده از حرف اول بعضی از کلمات مثل: پی آر سی و ……
اسم های زیر نباید جزء اسامی مضاف به عناوین شرکت اضافه شود :
ملی – ایران- ملت- کشور- انتظام- نظام- نفت – پتروشیمی – دادگستر- بنیاد – سازمان – مرکز – بهزیست – بانک – بسیج- جهاد – آسانسور – آژانس- ایثار-ایثارگران – شاهد – شهید- آزاده- جانبازان- تکنو – فامیلی -فیلتر – نیک – باور- میکروبرد- تست – استار – تک – مدرن – پیک – امنیت- کارواش – فانتزی – شهروند – اقتصاد -میهن – جوانان – ایمان – دکوراسیون – هدف – سپاه – تکنیک – دیتا- تک نو- تکنولوژی – اورست – مونتاژ- ونوس – دفتر- ایتال – بیو- کنترل – متریک – مترلژی.
و برای آپارتمان معادل آن = كاشانه – تکنیک و تکنو معادل آن = فن – تکنولــوژی معادل آن= فن آوری یا فن آوران –کلینیک معادل آن =درمانگاه – دکوراسیون معادل آن= آرایه-سیستم معادل آن= چرخه تقاضا گردد.
انتخاب نام شرکت
بهتر است برای انتخاب نام شرکت چالش هایی را امتحان کنید و نتیجه گیری نمایید . یکی از ساده ترین راه هامی توان نام شرکت را از مشتقات اسم خود تان انتخاب نمایید . اما باید به این نکته توجه کرد انچه که از نظر مشتری چشم گیر تر می باشد نام شرکت می باشد بنابراین نام شرکت در موفقیت شرکت تأثیرگذار می باشد . از نکاتی که در انتخاب نام شرکت می تواند برای مؤسسین آن مفید باشد در ذیل عنوان شده است :
۱- پیام شرکت خود را مشخص کنید
یکی از جوانب مهم و دارای هویت شما نام شرکت می باشد که از این نام باید برای کارت ویزیت و نیز سربرگ شرکت و مهر شرکت و یا وب سایت و تبلیغات شرکت و… استفاده نمایید . در نتیجه بهتر است به صورتی باشد که مخاطبان با دیدن نام شرکت به نوع فعالیت آن شرکت پی ببرند . وجه تمایز نشان دادن یک شرکت توسط نام آن مشخص می شود .
۲- تمام نامهای ممکن را در نظر بگیرید
باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که انتقال دهنده چه نوع پیامی به مشتری می باشد .کلیه کلماتی که می توانند کسب و کار و نوع محصول و یا خدمات شما را توصیف کند وهم چنین نوع کلماتی که رقیب های شمارا بیشتر توصیف می کند و هم چنین متمایز نشان دادن شرکا شما را از بین دیگر شرکت هانشان می دهد تعیین نمایید بدین صورت که در جهت توصیف مزایای محصولات و خدماتی که شرکت دارد باید از کلمات مناسب استفاده نمایید .
می توانید از لغات خارجی انتخاب نمایید که هم کعنی با نام انتخابی شما باشد بدین صورت که نام مورد نظر خودرا به صورت زبان های دیگر در اینترنت جستجو نمایید. بهتر است نسبت به نامی که انتخاب می شود نظرسنجی بین افراد انجام شود .
۳- از نامهای مختصر، مفید و ساده استفاده کنید
کوتاه بودن نام و هم چنین راحت نوشتن آن باید به گونه ای باشد که در ذهن ماندگار باشد از نام هایی که دارای ابهام هستند جلوگیری نمایید . زیرا یادگیری و ماندگاری آنها در حافظه کم می باشد . باید این مورد را در نظر بگیرید که اولویت موفقیت و بازار یابی می باشد . در صورتی که مخاطب نتواند نام شرکت را بدرستی تلفظ نماید و یاد بگیرد نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند و همیشه در بیان آن دچار مشکل می شود می توان از مخفف کلمات استفاده کرد . در نتیجه باید توجه نمایید که این مخفف معانی بدی هم در بر نداشته باشد .
۴- از نامهای محدود استفاده نکنید
آینده شرکت باید در انتخاب نام تأثیرگذار باشد به صورتی که نامی انتخاب نمایید که آینده خوبی را برای شرکت رقم بزند . هم چنین هماهنگ بودن با خدماتی که ارائه می دهید باید جز اولویت ها باشد . باید به صورتی باشد که اگر موضوع فعالیت تغییر کرد به ناچار اقدام به تغییر نام نزنید .
۵- از نظرسنجی جمعی خودداری کنید
نظر سنجی در بین مردم و دوستان ومشتری ها درست است که مفید می باشد اما در برخی مواقع ریسک بالایی دارد . زیرا اظهار نظر زیاد شده و توجه به نظر کسی ممکن است سوء تفاهم بوجود آورد و عواقب بدی برای کسب و کار داشته باشد . بهتر است بجای پرسیدن نظر آنها چند نام انتخاب نمایید و نظر آنها را از بین این نام ها بپرسید.
۶- از نامهای دوبخشی استفاده نکنید
در انتخاب نام های دوبخشی باید این موضوع دقت نمایید که جداسازی با رقیبتان سخت می شود و بیشتر این نام ها قبلا به ثبت رسیده اند . باید دقت نمایید که نام شرکت باید خاص باشد که این موضوع دوبخشی بودن از خاص بودن آن جلوگیری می نماید .
۷- در استفاده از نامهای محدود به مکان خاص احتیاط کنید
زمانی که ارائه خدمات و یا محصول فقط برای یک شهر باشد می توان از نام شهر در نام شرکت استفاده نمایید . اما دیگر نمی توانید کار خود را گسترده کنید و به شهر دیگر بروید زیرا در این صورت باید نام شرکت را تغییر دهید .
۸- از لغات مبهم استفاده نکنید
مبهم و تلفظ سخت داشتن و هم چنین املای سخت داشتن جذابیتی برای دیگری ندارد . در نتیجه معمولا برای استفاده از اسامی مبهم باید تبلیغات گسترده تری که هزینه های زیادتری را در پی دارد استفاده نمایید.
۹- از لغتهای محبوب یا ترند دوری کنید
لغتها یا تلفظ خاصی از آنها که در یک مقطع زمانی محبوب میشوند، تنها در همان محدودهی زمانی باید استفاده شوند. اگر نمیخواهید نام شرکتتان تنها برای یک زمان محدود اعتبار داشته باشد، بهتر است لغتهای ترند را پیدا کنید و از انتخاب آنها بپرهیزید.
۱۰- دامنه را فراموش نکنید
رقبا نتوانند از نام مشابه شما استفاده نماید و این نکته بسیار مهم می باشد . استفاده از نامهای مشابه در صنایع مختلف غیر معمول نیست، اما باعث گمراهی مشتریها خواهد شد. در عوض سعی کنید از نامهایی استفاده کنید که دامنهی آنها در دسترس باشد. از آنجایی که دامنههایی با پسوند com. بسیار محبوب هستند، بسیار سخت میتوان نام دامنه را با نام شرکت تطبیق داد. البته این روزها اهمیت استفاده از URL پایین آمده است، زیرا مردم اغلب اوقات به صورت آنلاین جستجو میکنند و با کلیک کردن روی لینکها وارد صفحهی مورد نظر خود میشوند؛ اما در هر صورت سعی کنید تا جای ممکن آدرس URL خود را کوتاه و ساده انتخاب کنید. همچنین از انتخاب URL بیارتباط با نام شرکت خود نیز اجتناب کنید؛ زیرا ممکن است مشتریهایی که نگران مسائل امنیتی در اینترنت هستند، از ورود به سایت شما اجتناب کنند.